Piston.my

Pemilik Proton S70 Menerima Maklum Balas Pantas daripada Proton Selepas Melaporkan 83 Isu

Mengikut laporan Motoqar minggu lalu berhubung pemilik Proton S70 Flagship X mengalami 73 masalah pada kereta sedannya, pemiliknya, Ku Azhar Ku Razi, 34, telah memberikan maklumat terkini mengenai situasi tersebut. Ku Azhar mendedahkan keretanya telah dibawa ke Pusat Kecemerlangan Proton di Shah Alam untuk penilaian.

“Pada 17 Mac, tiga wakil daripada Proton tiba dan mengesahkan sejumlah 83 isu tulen dengan kereta itu, yang akan diperiksa secara menyeluruh,” kata Ku Azhar.

Dia seterusnya menyebut keretanya telah selamat diangkut ke ibu pejabat Proton di Shah Alam. Selain itu, jumlah isu meningkat kepada 83 selepas panel pemeriksaan mengenal pasti kecacatan kosmetik tambahan.

Sebagai menyahut kesulitan yang dihadapi oleh Ku Azhar, Proton telah menyediakan kenderaan ganti X90 Flagship kepadanya sehingga keretanya siap dibaiki. Menurut maklumat daripada aplikasi Proton, pembaikan bermula pagi tadi (17 Mac) dan dijangka siap dalam tempoh dua minggu iaitu pada 26 April.

Berhubung kemungkinan pertukaran kereta baharu, Ku Azhar menyatakan semasa menghubungi Pengurusan Perhubungan Pelanggan (CRM) Proton berhubung perkara ini, dia dimaklumkan pertukaran seumpama itu bergantung kepada kelulusan pihak pengurusan. Jika diluluskan, proses pertukaran akan mengambil masa sekurang-kurangnya lima hari bekerja dan maksimum 10 hari bekerja.

Di sebalik cabaran itu, Ku Azhar melahirkan rasa terima kasih atas maklum balas segera daripada Proton dan menghargai liputan media yang membawa perhatian kepada situasinya, mendorong tindakan pantas daripada pengeluar kereta itu.

Fuelled by cigarettes, coffee and 90's rock music

Artikel Berkaitan