Piston.my

Honda Malaysia Dedahkan Rancangan Perniagaannya Untuk 2024

Honda Malaysia telah mendedahkan rancangannya untuk 2024, bertujuan untuk mengatasi cabaran industri dengan keazaman dan keyakinan. Syarikat menyasarkan matlamat jualan sebanyak 95,000 unit dan menyasarkan penguasaan pasaran sebanyak 12.8% untuk tahun tersebut.

Berdasarkan pencapaiannya pada 2023, di mana ia mengekalkan tempat teratas dalam Segmen Kenderaan Penumpang Bukan Nasional untuk tahun kesepuluh dan mencapai sasaran jualannya sebanyak 80,000 unit, Honda Malaysia kekal fokus pada kejayaan.

Kejayaan pada tahun 2023 didorong oleh pengenalan model baharu seperti WR-V, City, dan CR-V serba baharu, bersama-sama dengan penggunaan teknologi e:HEV, yang meningkatkan jualan hibrid di Malaysia.

Pada 2024, Honda Malaysia merancang untuk menyerlahkan lagi teknologi e:HEVnya untuk menawarkan kenderaan jimat bahan api dengan pengalaman pemanduan yang menarik. Syarikat itu berhasrat untuk meningkatkan momentum jualan melalui pelbagai inisiatif, termasuk memperluaskan kempen jualan kolaboratif dan mempromosikan pelan Insurans automotif komprehensifnya – Honda Insurance Plus (HiP). Selain itu, aplikasi HondaTouch akan terus memberikan kemudahan kepada pelanggan untuk mengakses maklumat perkhidmatan kenderaan.

Bagi memenuhi permintaan yang semakin meningkat dalam pasaran kereta terpakai, Honda Malaysia memperluaskan rangkaian Honda Certified Used Car (HCUC) kepada 32 hab jualan di seluruh negara. Pengembangan ini bertujuan untuk menyediakan pelanggan dengan akses kepada kereta Honda yang telah disahkan dan pra-milik dan memudahkan pertukaran masuk untuk kenderaan sedia ada mereka. Kempen khas akan dijalankan di semua 32 hab jualan untuk meningkatkan kesedaran tentang pengembangan ini menampilkan pelbagai aktiviti dan menawarkan rebat untuk pelanggan.

Dari segi perkhidmatan selepas jualan, Honda Malaysia komited untuk mengubah dan menaik taraf Pusat Servis Honda kepada Pusat Sehenti, memastikan kemudahan maksimum untuk pelanggan.

Dengan hala tuju perniagaan strategiknya untuk 2024, Honda Malaysia mengulangi komitmennya untuk menyampaikan produk berkualiti tinggi, jualan dan perkhidmatan selepas jualan, akhirnya memastikan kepuasan pelanggan. Honda yakin dapat mencapai sasaran jualannya untuk 2024 dan menantikan tahun yang menarik di hadapan.

Fuelled by cigarettes, coffee and 90's rock music

Artikel Berkaitan